کانون فرهنگی و هنری وادی مقدس

طهارت نفس بر مبنای فطرت
  • ۱
  • ۰

من دیگه بچه نیستم

لطفاً به جملات زیر دقت کنید
1- من دیگه بچه نیستم
2- به خودم مربوطه
3- به کسی ربطی نداره
4- زندگی خودم است خودم تصمیم میگیرم
5- مهم این است که من و اون همدیگر را میخواهیم نظر شما اهمیتی ندارد
بله همانطور که فهمیدید این تکه کلمات جوان ها ونوجوانهایی است که قصد ازدواج دارند واز طرفی خود را یک انسان با تجربه  که نیازی به استفاده از نظرات ومشورت های دیگران ندارد میبیند
در حالی که انسانهای معمولی قادر نیستند به تنهایی بر تمام جنبه های یک موضوع آگاهی داشته باشند وآن اطلاعات را در تصمیم گیری های خود لحاظ کنند بلکه انسانهایی مثل ما حتماً باید برای این که کار درست وکاملی انجام بدهیم مشورت کنیم واز تجربیات انسانهایی که در عقیده ومنش  ما هستند کمک بگیریم
مثلاً یک انسان مذهبی ومومن نباید در ازدواج از کسانی که دیندار نیستند ومومن نیستند مشورت جدی بگیرد
چون ملاک آنها فقط پول خواهد بود ورفاه وبا مباحث توکل وایمان آشنا نیستند( البته این به این معنی نیست که حرف های آنان را نشنویم چرا که هر صاحب تجربه ای به هر حال حرفی مفید خواهد داشت)
در آیات وروایت به مشورت وکمک گرفتن از دیگران بسیار تاکید شده
«وَأَمْرُهُمْ شُوری‏ بَیْنَهُمْ» سوره مبارکه شوری آیه 36
پروردگار به انسان کاملی همچون پیغمبر اکرم(صلی الله علیه وآله وسلم)دستور میدهد که در امور مشورت کند
«هیچ پشتیبانی چون مشورت نیست» نهج البلاغه، حکمت 54
«هرکس استبداد رأی داشته باشد، هلاک می‏شود». نهج البلاغه، حکمت 161

آدرس کانال وادی مقدس

/telegram.me/joincha

  • محمد جواد

نظرات  (۱)

  • سیّد محمد جعاوله
  • خوب بود

    ارسال نظر

    کاربران بیان میتوانند بدون نیاز به تأیید، نظرات خود را ارسال کنند.
    اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">