کانون فرهنگی و هنری وادی مقدس

طهارت نفس بر مبنای فطرت
  • ۱
  • ۰


«وَ لَنْ یَجْعَلَ اللَّهُ لِلْکافِرینَ عَلَی الْمُؤْمِنینَ سَبیلاً»(1)
«خداوند هرگز بر [زیانِ ] مؤمنان، برای کافران راه [تسلّطی ] قرار نداده است»
از جمله آیاتی که میتوان از آن، سیاستها و نحوه رابطه حکومت های اسلامی با بیگانگان را تبیین و ابلاغ کرد، همین آیه 141 سوره مبارکه نساء میباشد.
پروردگار متعال در این آیه شریفه به صورت غیر مستقیم خبر ازعنایت ویژه ای که به مومنان دارد میدهد و به آنها میفهماند که اگر در جایی ببینید که شخص یا حکومتی کافر بر شخص یا حکومت مؤمنین تسلّط پیدا کرده، پس بدانید که شخص یا حکومت مؤمنین وظایف دینی و اجتماعی خود را درست انجام نداده اند و خروج آنها از چهارچوب ایمان باعث تسلط کافران بر آنها شده است؛ چرا که طبق آیه شریفه "خداوند هرگز بر [زیانِ ] مؤمنان، برای کافران راه [تسلّطی ] قرار نداده است".
به نظر شما حمایت نکردن از تولید ملّی که نتیجه اش از کار افتادن کارخانه های داخلی است و به دنبال آن باعث پر شدن اجناس خارجی در بازار مؤمنین میشود؛ آیا باز کردن راه نفوذی نخواهد بود که بوسیله کوتاهی خود ما ایجاد شده واین باعث تسلّط دشمنان برما نخواهد شد؟


پاورقی
1-سوره مبارکه نساء آیه141

2- 19راهکار برای حمایت از تولید داخلی‬

 

نظرات  (۲)

  • ....همنشین عقل ....
  • چه گویاست این تصویر
    پاسخ:
    تاسف اوره ولی حقیق داره
  • حامد عبدالهی
  • سلام
    میگن مردم باید اجناس رو خریداری کنن تا از تولید ملی حمایت بشه
    خب مردم قبول! ولی مهمترین چیز، حمایت مسئولین از تولید ملیه! وقتی اجناس ایرانی یا بی کیفیت هستن یا اونقدر کمن که در بین بقیه اجناس به چشم نمیان و تنوع لازم رو ندارن، مسلما مردم هم دوست دارن چیزی رو بخرن که مد نظرشون باشه! تک و توکی اگر شرکت تولید کننده هست، واقعا بیشترشون سر مردم کلاه میزارن! سری اول اجناس با کیفیت تولید میکنن و همینکه اسمشون پرآوازه شد، از کیفیت کم میکنن! در حالی که در کشورای دیگه بر عکسه! 
    اینا همش بحثه! موضوع اینجاست که اگر تولید ملی رونق پیدا کنه، مسئولین دست اندرکار، دیگه سودی نمیبرن. پس به شدت باهاش مخالفت میکنن!
    پاسخ:
    بله قبول دارم مشکلات زیاده

    به نظر بنده وظیفه نویسنده و مبلغ بیان حقیقت و نشان دادن راه است، دیگه مقبولیت و اجرایی شدن تفکرات وراهکارها بستگی به خواننده و مسؤلین داره
    توکل برخدا

    ارسال نظر

    کاربران بیان میتوانند بدون نیاز به تأیید، نظرات خود را ارسال کنند.
    اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">