کانون فرهنگی و هنری وادی مقدس

طهارت نفس بر مبنای فطرت
  • ۰
  • ۰


امام صادق(علیه السلام)
«مَنْ‏ خَافَ‏ اللَّهَ‏ أَخَافَ‏ اللَّهُ مِنْهُ کُلَّ شَیْ‏ءٍ وَ مَنْ لَمْ یَخَفِ اللَّهَ أَخَافَهُ اللَّهُ مِنْ کُلِّ شَیْ‏ءٍ»(1)
«هرکس از خدا بترسد، خداوند همه چیز را از او بترساند؛ وهر کس از خدا نترسد، خداوند او را ازهمه چیز بترساند»
اولین نکته ای که در این حدیث شریف از امام صادق(علیه السلام) قابل توجه است، تسلّط وسلطنتی است که خداوند عالم بر عالم دارد. بطوریکه به راحتی میتواند کل عالم را از یک نفر بترساند وکاری کند که همه دنیا در خدمت او و برای او کار کنند واو را به آرامش و راحتی برسانند و همچنین از طرفی به راحتی میتواند کاری کند که کل عالم، زمین وآسمان، دریا وخشکی بر علیه یک نفر کار کنند وآرامش و راحتی را از او بگیرند وترس ولرز واضطراب را برای او به ارمغان بیاورند.
همانطوریکه در حدیث شریف امام صادق(علیه السلام)اشاره کرده اند، بصورت اجمالی، ترس از خدا وبندگی خدا ملاک در خدمت بودن آسمان زمین برای انسان است که نتیجه اش رسیدن به آرامش و راحتی است و در مقابل نترسیدن از خدا و گناه کردن عاملی است که باعث میشود زمین وآسمان، دریا وخشکی و حتی نزدیکترین افراد و دوستان هم، آرامش، راحتی وخواب آسوده را از انسان بگیرند واو را به اضطراب و دلهره بیاندازند.


پاورقی
1-الکافی،ج‏2، ص 68
2-معنای خوف از خدا

3-متن تایپوگرافی شده مطلب

نظرات  (۱)

احسنت...

عالی بود...

ارسال نظر

کاربران بیان میتوانند بدون نیاز به تأیید، نظرات خود را ارسال کنند.
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">