کانون فرهنگی و هنری وادی مقدس

طهارت نفس بر مبنای فطرت
  • ۱
  • ۰

لذت بهاری شدن


امروز ودر این چند روز شاهد تحولاتی بزرگ و روح نواز در طبیعت هستیم، شاهد آن هستیم که زمستان با تمام سردی ها وبا تمام خواب آلودگیش آرام آرام رخت بر بست وجای خود را به بهار با تمام شادابی، اعتدال، وطراوتش داد.
خواسته یا ناخواسته ما انسانها هم تحت تاثیر این تحول و انقلاب طبیعت قرار میگیریم به گونه ای که وقتی آن نسیم بهاری که وقتی به درختان وگل ها برخورد میکند وآنها را از خواب زمستانی بیدار میکند، صورت ما را نیز لمس میکند، ما نیز حال هوای زندگی و طراوت به خود میگیریم ودمیده شدن روحی جدید و حالی نو را در خود حس میکنیم.
به نظر بنده این تحولات طبیعت واین احوالاتی که دل انسان را در فصل بهار بازی میدهد تنها یک تجربه ویک نمونه ای از آیات الهی است که پروردگار عالم آنرا برای ما انسانها قرار داده تا بواسطه آن ما را متوجه لذت دوری از گناه ولذت بندگی کردن ومعنوی شدن بیاندازد، چرا که در تعالیم دینی گناه کردن برابر با خواب الودگی ومریضی جسمی انسانها تعبیر شده و درمقابل توبه کردن وبه سوی خدا بر گشتن مانند زنده شدن و مثل بهار با طراوت وشاداب شدن تعبیر شده است.
در واقع در تعالیم دینی رسیدن بهار معنوی برای انسانهاهنگامی معرفی شده که گناه نکنند و بندگی خدا را انتخاب کنند.


اگر لذت رسیدن بهار طبیعت اینقدر خاطره انگیز وزیبا است، به نظر شما لذت درک بهار بندگی ومعنوی چقدر لذت بخش خواهد بود؟!

  • محمد جواد

لذت بهاری شدن

نظرات  (۱)

  • سیّد محمّد جعاوله
  • سلام
    سال نو مبارک.
    پاسخ:
    سلام
    همچنین سال نو شما هم مبارک

    ارسال نظر

    کاربران بیان میتوانند بدون نیاز به تأیید، نظرات خود را ارسال کنند.
    اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">