کانون فرهنگی و هنری وادی مقدس

طهارت نفس بر مبنای فطرت
  • ۰
  • ۰

انسان کامل معصوم  مَثَلُ الله و بحر موّاج توحید است و کلام او موجی از دریای حقیقت و وجودش چشمه جوشان علم است که تشنگان را سیراب و کوزه وجود واردان را پر می کند

ارتباط با کلام امام معصوم(علیه‌السلام) یعنی حضور بر سر سفره فیض او و پر کردن کوزه جان از آب حیات و تغذیه از مائدۀ الله است که بر حاضران در مجلس او همیشه نزول می کند و جای جشن و سرور ابدی است ، همان گونه که حواریون حضرت عیسی علیه السلام بر نزول مائده آسمانی جشن گرفتند ما نیز با این حضور  به روح و ریحان می رسیم ،باغ جانمان برای همیشه سبز شده و ثمر می دهد .

بنابر این هر که می خواهد از مزرعه وجود او گل و ریحان به ثمر آید لازم است خود را تحت تربیت اهل بیت علیهم السلام وارد نموده و با گوش جان سپردن به کلمات  حیات بخش اهل بیت ایشان را  باغبان مزرعه وجود خود گرداند که امیر المونین علیه السلام فرمود :

﴿نَحْنُ صَنَائِعُ رَبِّنَا وَ الْخَلْقُ بَعْدُ صَنَائِعُنَا[1]

ما دست پرورده و ساخته پروردگار خویشیم، و مردم تربیت شدگان و پرورده‏هاى مایند

 اما آنان که از این حقیقت غافل شدند و با تبر  و خودرأیی  از پذیرش تربیت انسانهای الهی سر باز زدند از مزرعه وجود ایشان جز خار  و خاشاکی بی جان و خشن، ثمری پدید نیامده و هیچ بهره ای از عالم انسانیت نخواهند برد .

اَلْبَلَدُ اَلطَّیِّبُ یَخْرُجُ نَباتُهُ بِإِذْنِ رَبِّهِ وَ اَلَّذِی خَبُثَ لا یَخْرُجُ إِلاّ نَکِداً [2]

سرزمین پاکیزه ، گیاهش به فرمان پروردگار میروید؛ امّا سرزمینهای بد طینت (و شورهزار)، جز گیاه ناچیز و بیارزش، از آن نمیروید.

  خود را به دست علی  و اولاد طاهرینش بسپار تا از مزرعه خشک وجودت روح و ریحان به بار آورند و ثمر باغ حیاتت لقاء الله باشد . خوشا به حال آنان که باغ و باغبان خویش را شناختند .



[1].. الغیبة للطوسی، ص 285

[2] ﴿الأعراف، 58

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

کاربران بیان میتوانند بدون نیاز به تأیید، نظرات خود را ارسال کنند.
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">