کانون فرهنگی و هنری وادی مقدس

طهارت نفس بر مبنای فطرت
  • ۵
  • ۰


امام زمان(عجل الله تعالی فرجه):

«...فَلْیَعْمَلْ‏ کُلُ‏ امْرِئٍ‏ مِنْکُمْ‏ بِمَا یَقْرُبُ‏ بِهِ‏ مِنْ مَحَبَّتِنَا وَ یَتَجَنَّبُ مَا یُدْنِیهِ مِنْ کَرَاهَتِنَا وَ سَخَطِنَا...»(1)
«شما باید در تمام امورتان آنگونه عمل کنید که موجب نزدیکی به محبت و دوستی ما میشود، واز کارهایی که ناخوشایند وموجب خشم وناراحتی ما میگردد، دوری کنید»
یکی از دغدغه هایی که شاید بیشتر مؤمنین داشته باشند این است که اگر امام زمان (عج)ظهور کند آیا من از اصحاب ایشان خواهم بود؟ ویا اینکه به خودشان اطمینان میدهند اگر امام زمان(عج) ظهور کند حتماً من از اولین نفراتی خواهم بود که برای همراهی حضرت و بیعت با حضرت حرکت خواهم کرد.
این نوع تفکر واین نوع نیت خیلی زیبا و پسندیده است وحتماً مورد عنایت پروردگار قرار خواهد گرفت. ولی بحثی است این است که آیا در این زمان ملاکی برا ی سنجیدن خود داریم تا ببینیم که چقدر توانایی برای یاری رساندن به حضرت را داریم؟
شاید بشود گفت اولین ملاک برای اینکه بتوانیم خود را بسنجیم، این است که خودمان را به احادیث اهل بیت(علیهم السلام) و رساله توضیح المسایل مراجع تقلید عرضه کنیم وببینیم که چقدر به دستورات وتوصیه های دینی پایبند هستیم؛ مثلاً در برخورد با پدر و مادرمان چطور عمل میکنیم؟ یا در برخورد با همسر و فرزندانمان چطور عمل میکنیم؟ یا اینکه در طی روز چقدر اهل مراقبه و محاسبه ودوری از گناه هستیم؟
چون تنها چیزی که میتواند موجب خشم وناراحتی اهل بیت(علیهم السلام)گردد، نادیده گرفتن دستورات شرعی وانجام ندادن وظیف است وتنهاچیزی که میتواند موجب محبت و نزدیکی به اهل بیت(علیهم السلام)شود عمل به دستورات واحکام شرعی وپیگیری جدی آنها است.


پاورقی
1-الإحتجاج علی أهل اللجاج (للطبرسی)، ج‏2، ص: 498، نویسنده: طبرسی، احمد بن علی‏، ناشر: نشر مرتضی‏، مکان چاپ: مشهد، سال چاپ: 1403 ق‏
2-درباره بحث عمل به وظیفه بیشتر مطالعه کنیم

نظرات  (۱۰)

سلام واقعا مزلب خوبی بود باید از این دست بیشتر نوشت
پاسخ:
سلام
نظر لطف شماست
  • سیّد محمّد جعاوله
  • متشکرم
  • ❤منتـــظر المـهـدی❤
  • به امید رضایت مولامون ...
    پاسخ:
    ان شاءالله

    تذکر و تلنگر بسیار به جایی بود...

    سپاسگزارم

    پاسخ:
    خواهش میکنم
    ان شاءالهه خودم هم عامل باشم
    اللّهمّ عجّل لولیک الفرج
    احسنتم
    اجرکم عندالله
    ممنون
    تلنگر خوبه...

    ولی زودی فراموش میشن...

    ان شاالله عمل کننده ب دستورات باشیم..
    پاسخ:
    ان شاءالله
  • ....مسعود ....
  • احسنت 
    جزیت خیرا
    احسنت
  • مهدی زراعتی رخشاندل
  • ممنون
    بسیار عالی

    ارسال نظر

    کاربران بیان میتوانند بدون نیاز به تأیید، نظرات خود را ارسال کنند.
    اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">