کانون فرهنگی و هنری وادی مقدس

طهارت نفس بر مبنای فطرت
  • ۲
  • ۰

فردا یاد بزرگواری را میخواهیم گرامی بداریم که پیغمبر نبود ولی مثل پیغمبران عمل کرد، امام نبود ولی مثل جدّ بزرگوارشان حضرت ابا عبدالله الحسین(علیه السلام) در برابر ظلم وستم قیام کرد وساکت نشد، قدرتی نداشت ولی به وظیفه دینی خود عمل کرد و حکومت طاغوت را امر به معروف ونهی از منکر کرد؛ تفکر وسیره انحرافی را تشخیص داد ودر برابر این انحراف سکوت نکرد ومردم را هم به این مسیر دعوت کرد ومردم هم به او لبیک گفتند.
اگر ملت ایران به دعوت امام خمینی لبیک گفتند به خاطر این بود که کلام امام آنها را یاد سیره و منش اهل بیت (علیهم السلام)می انداخت، اگر مردم به دعوت امام لبیک گفتند برای این بود که منطق امام (ره)فطرت خاموش آنها را هدف قرار داده بود وآنها را یاد تعالیم قرآن و روایات اهل بیت(علیهم السلام) می انداخت به آنها می آموخت که نباید در بربار ظالم وظلم ساکت بنشینند(1)به آنها یاد میداد که نباید در برابر استعمار گران سر تسلیم فرود بیاورند.
پس با این بیان این ملت، انقلاب را ارث شخصی کسی نمیداند تا صرف خویشاوندی او با امام(ره) در برابرش سر تسلیم فرود بیاورد وبرای ادامه راه انقلاب از او الگو بگیرد، بلکه وارثان این انقلاب صاحبان اندیشه اسلامی هستند، صاحبان علوم آل محمد (علیهم السلام)هستند، کسانی هستند که در طی این چهار دهه با راهنمایی ها ونصیحت های خود که کلمه به کلمه آن بر گرفته ازقرآن وروایات بود توانستند مردم را از آزمایش ها وفتنه های آخر آلزمان موفق وسربلند خارج کنند(2) وان شاء الله با راهنمایی های وعنایات غیبی امام زمان(عجل الله فرجه الشریف) پرچم انقلاب و دست این ملت را در دست امام زمانشان(عج) خواهند گذاشت.
------------------------
پاورقی
1-امیرالمومنین علی(علیه السلام)
«کُونَا لِلظَّالِمِ خَصْماً وَ لِلْمَظْلُومِ عَوْنا»(1)
دشمن ستمگر و یار ستمدیده باشید
2-امام خامنه ای:«البتّه اعتقاد ما پایبندی به اصول و مبانی است. ما میگوییم بایستی اصول محفوظ بماند. امام بزرگوار ما به برکت پایبندی به اصول بود که توانست انقلاب را پیروز کند و انقلاب را حفظ کند و جمهوری اسلامی را ثبات ببخشد؛ پابند به اصول بود. یکی از اصول، «اَشِدّآءُ عَلَی الکُفّارِ رُحَمآءُ بَینَهُم»(2) است. ما با دشمنان، با استکبار سرِ آشتی نداریم و با برادران مسلمان بنای بر دشمنی و عداوت نداریم؛ بنای بر دوستی و رفاقت و برادری داریم؛ چون معتقدیم باید اَشِدّاءُ عَلَی الکُفّارِ و رُحَماءُ بَینَهُم بود؛ این درس امام بزرگوار ما است؛ این خط مسلّم جمهوری اسلامی است»(3)
3-مطالعه بیشتر در مورد خط وسیره انقلاب اسلامی وامام (ره)
farsi.khamenei.ir/ne 
------------------------------
پی نوشت
1-نهج البلاغة للصبحی صالح، ص: 421 نویسنده: شریف الرضی، محمد بن حسین‏، ناشر: هجرت‏، مکان چاپ: قم‏، سال چاپ: 1414 ق‏
2- سوره مبارکه الفتح آیه ۲۹
3-بیانات در دیدار اعضای مجمع جهانی اهل بیت علیهم‌السلام و اتحادیه‌ی رادیو و تلویزیون‌های اسلامی

نظرات  (۱)

  • سیّد محمّد جعاوله
  • اجرکم با امام مظلوم
    متشکرم

    ارسال نظر

    کاربران بیان میتوانند بدون نیاز به تأیید، نظرات خود را ارسال کنند.
    اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">