کانون فرهنگی و هنری وادی مقدس

طهارت نفس بر مبنای فطرت
  • ۰
  • ۰


یکی از دغده هایی که والدین هنگام هدیه خریدن برای فرزندانشان با آن مواجه میشوند این است که چی بخرم یا چی نخرم؛ دراین گیرودار چی بخرم یا چی نخرم بعضی پدر ومادرها برای اینکه خودشان را از این دو راهی انتخاب خارج کنند دست به یک ریسک بالایی میزنند و انتخاب هدیه را به خود فرزندشان واگذار میکنند.

به نظر شما انتخاب یک نوجوان چی میتواند باشد جز یک وسیله بازی مثل تبلت یا پلی اسیشن یا هر چیز دیگری که او را سرگرم نگه دارد.
اینکه تمام تلاش ما در هدیه خریدن، راضی نگه داشتن فرزندمان باشد تفکر جالبی نیست، چرا که هدیه باید جهت دار، هدف دار، معنی دار وخاطره ساز باشد ، در خریدن هدیه باید به نکات تربیتی، کاملاً توجه شود.
چه بسا والدینی که با دست خودشان فرزندشان را پای ثابت بازی با گوشی های هوشمند وتبلت ها و دستگاههای دیگر بازی، کردند وروز به روز شاهد افزایش اهمال کاریها وکوتاهی های فرزندشان در انجام وظایف شخصی اش شدند.
البته شاید بگویید که اگر نخریم ما را اذیت میکند پس میخریم و کنترل میکنیم؛ ولی به این نکته هم توجه داشته باشید که کنترل کردن هم زحمت دارد واگر از کنترل کردن خسته شوید اثرات تربیتی بدی را به فرزندتان هدیه کرده اید.


نظرات  (۴)

  • وبلاگ دکترین
  • کتاب هدیه کنیم
    به این لینک بروید:
    http://doctrin.blog.ir/post/ketab
  • بالای آسمان
  • بعد میگن چرا بچه‌ی ما اینطوریه!!!
    واقعا کنترل کردن کار سخت و گاهی غیر ممکنی هست.
    به نظر من که یکی از بدترین هدیه هایی که به بچه ها میشه داد گوشی و تبلته... مخصوصا با این فضاهای مجازی که واقعا غیر قابل کنترل هستن... یا بازی هایی که بچه ها رو معتاد می کنن و روی فکر و روح بچه ها اثر میذاره.
    مشکل والدین به خاطر کار و درگیری در جامعه باعث میشه کم حوصله باشند و حوصله سرو صدا و ...نداشته باشند لذا کمتر به بچه ها رسیدگی و هم صحبت بشوند, برای همین خاطر همنشینهایی جون بازی و تبلت و.....و این باعث میشه اولا اجتماعی نباشند و از خیلی از اصول اخلاقی دور و نیز سلامتی آنها در خطر....بیهوده نیست که طول عمر کم و بیماریها در جامعه زیاد و علم و عالم تقلیل و بدتر از همه فساد نیز در جامعه به اوج خود میرسد
    پاسخ:
    بله درسته

    ارسال نظر

    کاربران بیان میتوانند بدون نیاز به تأیید، نظرات خود را ارسال کنند.
    اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">