کانون فرهنگی و هنری وادی مقدس

طهارت نفس بر مبنای فطرت
  • ۱
  • ۰


یکی از ترفندهای مستکبران برای از پا درآوردن ملّت هایی که در برابر دزدی وغارت آنان مقاومت میکنند تزریق افکار وعقائد اشتباه ومنحرف کننده در بین مردم آن کشور است تا بدینوسیله از حساسیت و بیداری مردم آن کشور نسبت به حضور بیگانگان در کشورشان بکاهند وبتوانند به راحتی به خواسته های خود برسند.
یکی از همین عقائد انحرافی که توسط رسانه های ساده لوح در بعضی از کشور هایی که زیر بار استکبار نمیروند ارائه میشود نظریه "توهّم توطئه" است  یعنی : دخالت دادن و ربط دادن مشکلاتی که در عرصه های مختلف سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و.. در جامعه ایجاد میشود به بیگانگان، یک توهّم بیش نیست و به عبارتی  "هراس از بیگانگان از خصوصیات مردمِ بَدَوی و غیر متمدّن است"(1)
توجه به تاریخ سیاه حضور استعمار گران در کشورهای جهان به خوبی نشان میدهد که این نوع تفکّر واین نوع عقیده، یک عقیده کاملاً غلط وساده لوحانه است.
ملت‏های مسلمان باید اصل را بر دشمنی و فریب ابرقدرت‏ها با خود بگذارند مگر آن‏که خلاف عینی و عملی آن را مشاهده و لمس و باور نمایند.(2)


پاورقی
1- آزادی یا توطئه، ص 128، به نقل از روزنامه توس، مرداد 77
2-صحیفه نور، ج 21، ص 8

نظرات  (۱)

  • علیرضا امیدیان نسب
  • ممنون از مطالب خوبتون
    پاسخ:
    خواهش میکنم
    تشکر

    ارسال نظر

    کاربران بیان میتوانند بدون نیاز به تأیید، نظرات خود را ارسال کنند.
    اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">