کانون فرهنگی و هنری وادی مقدس

طهارت نفس بر مبنای فطرت
  • ۰
  • ۰


یکی از ساده ترین وابتدایی ترین راههای مقابله با دشمن که استفاده از آن مناسب برای مسؤلین ومدیران خجالتی وساده لوح است؛ این است که بعد از شناخت دشمن، بدون تعارف وبدون خنده هر پیشنهاد وهر نظری که داد مخالفش را انتخاب کنیم و حرفش را قبول نکنیم.
البته اصل بر تحلیل و شناخت کافی از خواسته دشمن است، ولی در بعضی موارد فشار تبلیغاتی و فشاراطرافیان یک مسؤل به حدی بالا میرود که در صحنه مذاکره قدرت تحلیل و انتخاب درست را از دست میدهد، به خاطر همین، در این موارد که ذهن قفل کرده بهترین روش این است که کاملاً مؤدبانه و با اخلاق تشکیلاتی هر نظری و پیشنهادی که از سوی دشمن ارائه شد، شما هم دست روی نقطه مقابل بذارید وساز مخالف ببزنید.
امام خمینی(ره)

ما باید در کارهایی که دشمن‏های ما می‏کنند دقت کنیم و تحلیل کنیم، ببینیم که آن‏ها به چه چیز زیاد اهمیت می‏دهند و انگشت روی چه حیثیّتی از حیثیّت‏های مسلمین می‏گذارند، و بفهمیم که آن‏چه که آن‏ها بر آن اصرار دارند، همانی است که برای مسلمین و برای بشر بد است، ما از گفتار و کردار آن‏ها باید کشف کنیم که این‏ها چه می‏خواهند و ما باید چه بکنیم ... هر راهی را که انتخاب کردند ما باید راه مقابلش را انتخاب کنیم(1)


پاورقی
1- صحیفه نور، ج 15، ص 277

نظرات  (۱)

سلام و تشکر

پاسخ:
سلام
ممنون

ارسال نظر

کاربران بیان میتوانند بدون نیاز به تأیید، نظرات خود را ارسال کنند.
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">