کانون فرهنگی و هنری وادی مقدس

طهارت نفس بر مبنای فطرت
  • ۱
  • ۰

قطار به طرف مقصدی که قبلا تعیین شده بود در حرکت بود. مأمورین کنترل بلیط قطار درب کوپه‌های قطار را به آهستگی می‌زدند و مطالبه بلیط می‌نمودند. در این هنگام در راهرو قطار به شخصی برخورد کردند که سر و وضع ژولیده‌ای داشت. از او مطالبه بلیط نمودند. او اظهار کرد که بدون بلیط سوار قطار شده. در اولین ایستگاه مأموران او را از قطار خارج نمودند. پس از آنکه مسافرین در ایستگاه جابه جا شدند، سوت حرکت قطار به صدا درآمد. مسافرین پیاده شده با عجله سوار قطار شدند، اما در کمال تعجب مشاهده کردند که قطار از حرکت بازمانده است. راننده آماده حرکت شد، اما با کمال تعجب دید که حرکت نمی‌نماید. با اینکه قبل از آنکه قطار به ایستگاه برسد عیبی نداشت. مأمورین فنی را احضار نمود. آنها بازدید نمودند. هیچ‌گونه آثاری از عیب در او نیافتند. همه مأمورین در بهت و حیرت فرو رفته بودند. لوکوموتیو که هیچ‌گونه عیب فنی ندارد. چه دلیلی دارد که حرکت نمی‌کند.
یکی از افراد فنی با خود گفت باید عیب را از بیرون پیدا کنیم. از قطار پیاده شد به طرف سالن ایستگاه رفت. مشاهده نمود مرد ژنده پوشی کنار دیوار بیرون سالن نشسته. با چشمان زل زده خود به طرف لوکوموتیو قطار خیره شده. او چون به اعمال خارق العاده جوکیان مرتاض هند آشنایی داشت با خود گفت اگر اشتباه نکنم هرچه هست در زیر نگاه این ژنده پوش ژوکی می‌باشد. در نزد او ایستاد و او را مخاطب قرار داد. به او گفت می‌توانم از شما سؤال کنم که چرا به لوکوموتیو قطار خیره شده‌ای؟ او در جواب گفت: آری! برای اینکه به من جسارت شده و مرا از قطار بیرون نموده‌اند. من هم با نگاهم مانع از حرکت قطار شده‌ام.
سپس شخص مذکور به سرعت به دفتر مدیریت قطار مراجعه و جریان را به اطلاع مدیر قطار رسانید. مدیر قطار با گروهی از افراد خود به نزد ژنده پوش آمدند و از او عذرخواهی نمودند و او را با احترام سوار قطار نمودند. پس از سوار شدن او قطار به حرکت درآمد.
نکته
همانطور که دیدید مرتاضان هندی  برای اثبات خود وبرای جلب توجه دست به چه کارهایی که نمیزنند
آنها سالها ریاضت های طاقت فرسا وغیر شرعی میکشند تنها به خاطر اینکه جلب توجه کنند و خودنمایی کنند
آنهاخود را از زندگی معمولی وعادی در بین مردم جامعه  وعمل به دستورات دینی وخودسازی محروم میکنند فقط به خاطر رسیدن به قدرت های نفسانی

آدرس کانال وادی مقدس

/telegram.me/joincha

نظرات  (۳)

  • سیّد محمد جعاوله
  • متن جالبی بود
  • ابوالفضل نخعی
  • البته هرگاه انسان به جسمش سخت بگیرد قوای روحیش تقویت می شود.
    ای کاش انسانها به جای ریاضتهای شیطانی به طاعت الهی روی می آوردند تا هم به کرامت می رسیدند و هم به عزت نفس.

    خیلی جالب بود.

    ارسال نظر

    کاربران بیان میتوانند بدون نیاز به تأیید، نظرات خود را ارسال کنند.
    اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">