کانون فرهنگی و هنری وادی مقدس

طهارت نفس بر مبنای فطرت
  • ۰
  • ۰

راه رسیدن به کرامت و معجزه

طبع انسان همواره به دنبال رسیدن به خوارق عادات و اموری است که دیگران از انجام آنها عاجز اند .

همه انسانها دوست دارند منحصر به فرد و متمایز از دیگران باشند . به همین دلیل است که شاهد این همه تکاپو و تلاش های بی وقفه جامعه بشری هستیم . همه تلاش های آنها برای این است که خود را منحصر به فرد کنند ! اما آنان که از باقی افراد بشر متمایز بوده و از آنها پیشگام تر هستند بسیار اندک اندک اند .

اما راه رسیدن به این کرامات و امور خارق العاده در بیرون از آدمی نیست!

وقتی تمام همت و تلاش انسان در رفع حجاب های ظلمانی و نورانی که بین او و خدا فاصله ایجاد نموده شد و وقتی که توانست با اطاعت و بندگی خدا به مقام عزّ قدس برسد همان جایی که خدای متعال فرمود :

 

﴿إِنَّ اَلْمُتَّقِینَ فِی جَنّاتٍ وَ نَهَرٍ * فِی مَقْعَدِ صِدْقٍ عِنْدَ مَلِیکٍ مُقْتَدِرٍ[1]   یقیناً پرهیزگاران در باغها و نهرهای بهشتی جای دارند، در جایگاه صدق نزد خداوند مالک مقتدر!

 

 در این هنگام جنات و انهاری که در نیشیمن گاه صدق برای انسان جاری می شود تجلیات منحصر به فردی هستند که هیچ انسانی از آنان بهره ندارد .  وقتی انسان به این مقام رسید هم ریزش و هم رویش خواهد داشت ،یعنی از انسان حقائقی ملکوتی متولد می شود .

اما اگر دیدیم که در مقام عمل هیچ ریزش و رویشی نداریم دلیلش این است که متقی نبوده و مقیم بارگاه فِی مَقْعَدِ صِدْقٍ عِنْدَ مَلِیکٍ مُقْتَدِرٍ نشده ایم .

 

مریم سلام الله وقتی از درون به حیات قدسی رسید عیسی علیه السلام  از او رویید و با یک اشاره او درخت خرمای خشک، سبز شده و برایش خرما آورد و از عالم ملکوت برای او مائده نازل شد .

  مریم سلام الله علیها قبل از این که در ظاهر کرامت و معجزهای برای او بدست آید ، ابتدا خودش آیه ای برای خدای متعال بود که فرمود:

﴿جَعَلْناها وَ اِبْنَها آیَةً لِلْعالَمِینَ[2]   او و فرزندش [= مسیح‌] را نشانه ای برای جهانیان قرار دادیم!

 

چون او آیه و نشانه ای از سوی خداست با دست او در عالم خارج معجزه ظاهر می شود بلکه از درون معجزه وجود مریم، معجزه ای دیگر به نام مسیح علیهما السلام زاده می شود  .

 

انسان اگر از درون به ملکوت نرسیده و با آن سنخیت پیدا نکرده باشد هرگز از بیرون به مائده ملکوتی نخواهد رسید و از وجود او کرامت ظاهر نخواهد شد !!

آن کرامات و امور خارق العاده که در عالم ظاهر از انسانها ظاهر می شود نتیجه حقیقتی است که در درون خود آن را یافته و به آن رسیده اند .

پس اگر کرامت و معجزه می خواهیم باید ببینیم با اعمالمان خود را چگونه می سازیم !

 

────────────────────────────

[1] (سوره قمر، آیه 54و 55)

[2] (سوره أنبیاء، آیه 91)

 

 

 

2017/07/18

06:27 ب.ظ

 

 

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

کاربران بیان میتوانند بدون نیاز به تأیید، نظرات خود را ارسال کنند.
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">