کانون فرهنگی و هنری وادی مقدس

طهارت نفس بر مبنای فطرت
  • ۲
  • ۰

خیلی اتفاق افتاده که در خیابان دختر خانم هایی را میبینیم که با چادر، خود را کاملاً پوشانده اند، ولی یک جوری راه میروند ویا یک جوری سخن میگویند که آن نازو زیبایی که در فطرت هر زنی وجود دارد نمایان میشود(جلب توجه میکند) ونظر ونگاه هوس ران ومریض بعضی ازآقا پسرها ونوجوانان ومردها را به خود جلب میکند.، ویا حتی در فضای مجازی شاهد آن هستیم که بعضاً عکس هایی از خود میگذراند که نشان میدهد پوشش آنها چادر است ولی در عکس با حالت دادن به قیافه ویا گرفتن عکسی زیبا از زاویه مناسب، چنان تصویر پروفایلی درست میکنند که پسرهای بیچاره ممکن است همینطور روزها مبهوت همان یک عکس شوند و از روال عادی زندگی خارج شوند ومثل آدم های عاشق ها حواس پنجگانه آنها به هم بخورد.
نکته ای که اینجا میخواهیم بحث کنیم همین است، که چادر یک وسیله کمکی است که اگر دختر خانمی حواسش نبود، چادر به او کمک کند تا بتواند امنیت اجتماعی خود را با پوشاندن  اندام وموهای زیبا ودلربای خود که در طبیعت هر زنی است از مردان مریض وهوس ران حفظ کند.
 حالا شما خود قضاوت کنید که اگر دختر خانمی که نیتی هم ندارد ودل پاکی هم دارد،از یک طرف چادر سیاه خوشگل با روسری گلمنگلی رنگارنگ سرش کند واز طرفی با صدای ملیح و دلنشین بخندد ویا جوری راه برود که دل هر بینننده ای را خالی کند، آیا حجاب را رعایت کرده است؟
اینچنین دختر خانمی در واقع نه تنها حجاب را رعایت نکرده بلکه اثر وفایده چادر را هم از بین برده بدون اینکه نیتی داشته باشد.
یک عده هم هستند که چادری نیستند ومیگویند ما نه با صدای نازک حرف میزنیم ونه کاری میکنیم که جلب توجه کنیم پس درباره ما نظرتان چیست؟
باید به این دختر خانم های مودب وعزیز هم عرض کنم که، شما هم لازم نیست کاری کنید، هم اینکه مانتو زیبا واندام نما به تن میکنید هر چقدر هم مراعات کنید باز مردان مریض وهوس ران وحتی سالمی هستند که از نگاه کردن به اندام برجسته وزیبایی های موهای خوشگل و آویزان شما لذت ببرند وخدای نکرده ممکن است امنیت اجتماعی شما را به خطر بیاندازند
«وَ قُلْ لِلْمُؤْمِناتِ یَغْضُضْنَ مِنْ أَبْصارِهِنَّ وَ یَحْفَظْنَ فُرُوجَهُنَّ ..... لَعَلَّکُمْ تُفْلِحُون»(1)
«و به زنان با ایمان بگو ....فرجهای خویش را حفظ کنند و زینت خویش را جز آنچه آشکار است آشکار نسازند.....مبادا پای خویش را به زمین بکوبند تا آنچه از زینتشان که پنهان است ظاهر شود ای گروه مؤمنان همگی به سوی خدا توبه برید شاید رستگار شوید»
«یا أَیُّهَا النَّبِیُّ .....یُدْنینَ عَلَیْهِنَّ مِنْ جَلاَبِیبِهِنَّ ذلِکَ أَدْنی‏ أَنْ یُعْرَفْنَ فَلا یُؤْذَیْنَ وَ کانَ اللَّهُ غَفُوراً رَحیما»(2)
 «ای پیامبر! به همسرانت، و دخترانت و زنان مؤمنین، بگو تا جلباب خود پیش بکشند، بدین وسیله بهتر معلوم می‏شود که زن مسلمانند، در نتیجه اذیت نمی‏بینند، و خدا همواره آمرزنده رحیم است»
امام صادق(علیه السلام)
حیا ده جز دارد، نه جزء آن در زنان است و یک جزء در مردان.(3)

پاورقی
1-سوره مبارکه نور آیه31
2-سوره مبارکه احزاب ایه59
3- سفینة البحار، ج‏2،صفحه 513، نویسنده: قمی، عباس‏، ناشر: اسوه‏، مکان چاپ: قم‏، سال چاپ: 1414 ق‏
4-مطالعه بیشتر در مورد حجابhoghogh.porsemani.ir

آدرس کانال وادی مقدس

/telegram.me/joincha

ادرس اینستاگرام
www.instagram.com/v



نظرات  (۶)

  • سیّد محمّد جعاوله
  • +++++
  • محمد * شـــــــــورگشتی *
  • اِ اِ اِ
    آقای جعاوله! خوبه نوشته فقط خانما بخونن!!!

    اِاِاِ
    خودمم اینجا چکار می کنم ؟!!!خخخخ

    البته قاعده ش همینه اگه بخوایم خانما مطلبی رو بخونن باید بگیم مخصوص آقایون!!! خخخ

    احسنت..

    بعضی ها متاسفانه ابروی چادری ها رو بردند...
    پاسخ:
    تشکر

    بله متاسفانه
    سلام
    عکسهایی که صرفا یه دختر چادری رو نشون میده و اصلا صورتش پیدا نیست چی؟
    در ضمن من با راه رفتن با ناز و حرف زدن با لحن نازک رو قبول دارم که اصلا در شان یک در زن مسلمان نیست اما اینکه بگید با چادر نباید روسری رنگی سر کردم یکم مخالفم! البته نه رنگهای جیغ بلکه رنگهای ملایم و طرحهای سنگین! کمااینکه یجوری نشه جوونا دلزده بشن...
    پاسخ:
    سلام

    بحث ما در مورد عکس هایی است که از حالت عادی خارج هستند و ایجاد مشکل میکننند، عکس های معمولی که حساسیت برانگیز نیستند و از نشان دادن زینت های زنانه خالی هستند اگر صورت دیده بشود به نظر نمیرسد اشکالی داشته باشد.
    ولی در عکس ها چون تمرکز روی صورت است و تمام زوایای صورت برای بیینده قابل تجزیه و تحلیل میشود واز طرفی کمتر مردی پیدا میشود که تجززیه تحلیل نکتد، به نظر بنده این عکسها که فقط دختر چادری را نشان میدهد به تقوا نزدیکتر هستند

    احسنت به شما که صاحب تفکر وبینش هستید و میدونید که چکار میکنید و به ارزش کار خود را علم دارید


  • ❤منتـــظر المـهـدی❤
  • عالی ++
    سلام .ممنون از متن های مفید وپرفایدتون
    موفق باشین وپایدار.
    بدرووود.

    پاسخ:
    سلام.
    تشکر...لطف دارید

    ارسال نظر

    کاربران بیان میتوانند بدون نیاز به تأیید، نظرات خود را ارسال کنند.
    اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">