کانون فرهنگی و هنری وادی مقدس

طهارت نفس بر مبنای فطرت
  • ۱
  • ۰

مشاوره نامحسوس چیست ؟
انسان های باهم معاشرت دارند و از افکار همدیگر استفاده می کنند . شما با پدر و مادر، برادر و خواهر و اقوام و دوستان در ارتباط هستید، اگر مشکلی پیش بیاید به آنها رجوع می کنید و از آنها کمک می گیرید. این رویه معمولی زندگی ماست البته در بعضی مشکلات می دانیم که نباید سراغ آنها برویم مثلا وقتی ماشین مان خراب شود و بخواهیم آن را تعمیر کنیم آن را پیش آنها نمی بریم مگر اینکه بدانیم آنها در این زمینه تخصص دارند وگرنه سراغ مکانیک را می گیریم یا وقتی مریض می شویم اولا سراغ پزشک می رویم و در صورتی که مشکل، حاد نباشد، از بعضی نسخه های خانگی نیز، بهره مند می شویم .
اما در مشکلات زندگی و خصوصا زندگی مشترک راحت سفره دلمان را پیش دیگران، پهن می کنیم و آنها هم گاهی بدون اینکه تجربه و تخصصی داشته باشند به ما راه حل می دهند و ما هم غافل از همه جا فکر می کنیم راه را یافته و کلید مشکل را بدست آورده ایم. در این موارد ما به مشاور و متخصص خانواده مراجعه نکرده ایم اما در واقعیت یک مشاوره اتفاق افتاده و ما بدون توجه یک مشاوره نامحسوس گرفته ایم . به این مثال توجه کنید: زنی به دلیل سوظن زیاد فکر می کند شوهرش به دنبال ازدواج مجدد و آوردن هوو بر سر اوست است. با دوستش درد دل می کند و ناامیدانه مشکلش را به او می گوید و او دستور العمل جالبی میدهد: مرد را تحت فشار مالی بگذار تا فکر زن دیگر را از سرش بیرون کند . زن قصه ما هم این فرمول را در زندگی به کار می بندد و سعی می کند تا آنجا که می تواند خرید کند تا مرد همیشه مجبور باشد کار کند و او را از گرفتن زن دوم منصرف کند. مرد ناراحت است که چرا زن اسراف کار و پر توقع شده و همین مسئله باعث می شود روابط آن دو شکر آب شود و اینگونه یک مشاوره نامحسوس، زندگی را  زهر مار می کند .
البته درد دل کردن، یا بهره مندی از نظرات دیگران، کار بدی نیست، اما نقطه حساس این ماجرا، توجه نکردن به نظرات دیگران و بدون فکرو تدبیر، عمل کردن به آنهاست. گاهی اگر به دستور العمل های دیگران کمی فکر کنیم پی به سستی یا مضر بودن آنها پی میبریم و البته گاهی نیز نمی توانیم درست تشخیص دهیم دستور العمل آنها درست است یا نه، پس بهتر است در این موارد به افراد خبره و با تجربه مراجعه کنیم. 


  • mohamad mohamad

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

کاربران بیان میتوانند بدون نیاز به تأیید، نظرات خود را ارسال کنند.
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">