کانون فرهنگی و هنری وادی مقدس

طهارت نفس بر مبنای فطرت
  • ۱
  • ۰

حریم خانوده


یکی از مهمترین و اصلی‌ترین بایدهای زندگی حفظ امنیّت و حریم جنسی خانواده است که وظیفه این مسئولیت در اولین مرحله یعنی در سیاست‌گذاری و اعمال سبک و فرهنگ پوشش همسر و فرزندان، مخصوصاً فرزندان دختر متوجه مرد خانه است.

لباس‌های بدن‌نما و پوششی که مایه جذابیّت است و پیام جنسی برای اطرافیان خود دارد و دیده هر مرد شهوت‌ران و شهوت‌پرست مریض را به به خودش جلب می‌کند، حاشیه امنیّت و حریم شخصی و جنسی خانواده ما را به نازل‌ترین سطح خودش خواهد رسانید و به راحتی می‌تواند وضعیت زندگی ما را را تحت شعاع قرار بدهد.


دوست دارم که بپوشی رخ همچون قمرت
 تا چون خورشید نبینند به هر بام و درت
بارها گفته ام این، روی به هر کس منمای
 تا تأمل نکند دیده هر بی بصرت (سعدی)


امیرالمؤمنین‌علی(‌علیه‌السلام)
«یَا أَهْلَ.....نُبِّئْتُ أَنَّ نِسَاءَکُمْ یُدَافِعْنَ الرِّجَالَ فِی الطَّرِیقِ أَ مَا تَسْتَحْیُون مَا تَسْتَحْیُونَ وَ لَا تَغَارُونَ نِسَاءَکُمْ یَخْرُجْنَ إِلَی الْأَسْوَاقِ وَ یُزَاحِمْنَ الْعُلُوج»(1)
«ای مردم...؛ خبر یافتم که زنان شما در راهها پهلو به پهلوی مردان می‌زنند آیا شرم نمی‌کنید؟ آیا شما (مردان) حیا نمی‏ کنید وغیرت نمی ‏ورزید، زنانتان به بازارها رفته و مزاحم بیماردلان می گردند»


پاورقی
1-کافی(ط-الاسلامیه) ج5 ، ص 537

  • محمد جواد

حریم جنسی

همسرداری

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

کاربران بیان میتوانند بدون نیاز به تأیید، نظرات خود را ارسال کنند.
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">