کانون فرهنگی و هنری وادی مقدس

طهارت نفس بر مبنای فطرت
  • ۰
  • ۰

بدون آب هم میشه


با چند تا از دوست های نوجوان مسجد رفته بودیم کوه تا هم ورزشی کرده باشیم وهم از فضای دلنشین و دور ازهیاهوی شهری هم کمی دور شده باشیم.
چند ساعتی گذشت که متوجه شدم یکی از بچه ها صورتش قرمز وسفید میشه وهی رنگ عوض میکنه.
یکی از بچه ها که فهمیده بود قضیه چیه با حالت شوخی بلند بهش گفت که:با سنگ وکلوخ هم میشه پاک کرد.
دوستمون که از این بلند حرف زدن واینطور نحوه بیان دوستش ناراحت شده بود، اومد پیش من وگفت حاج آقا میدونید مشکل من چیه؟
گفتم نه دقیقاً
گفتش حالا بر فرض که مخرج مدفوع رو با سنگ وکلوخ پاک کردم مخرج بول رو چه کنم؟
گفتم درسته که مخرج بول جز با آب پاک نمیشه ولی اگر کسی نتونه با آب هم تطهیر کنه به نمازش مشکلی وارد نمیشه ونمازش صحیح است.
امام خامنه ای(حفظه الله)
مخرج بول جز با آب پاک نمی‏شود. ولی نماز کسی که توانایی تطهیر بدن خود با آب را ندارد، صحیح است.(1)


پاورقی
1-استفتاءات:س89
2-مطالعه بیشتر در مورد تطهیر مخرج ادرار و مدفوع

  • محمد جواد

نظرات  (۲)

تشکر ازشما
تشکر

ارسال نظر

کاربران بیان میتوانند بدون نیاز به تأیید، نظرات خود را ارسال کنند.
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">