کانون فرهنگی و هنری وادی مقدس

طهارت نفس بر مبنای فطرت
  • ۰
  • ۰

تو خیابان با چند تااز دوستهای مسجد راه میرفتیم و دو نفر هم جلوتر از ما بودن.
در بین راه یکی از دوستها که جلوی من بود اصلاً نمیتونست راحت راه بره جوری که دوستش هم متوجه شده بود.
کمی جلوتر رفتیم و یک لحظه دیدم که همون دوستی که نمیتونست راحت راه بره با حالت کلافگی به طرف من برگش وگفت حاج آقا یه لحظه کاری داشتم.
گفتم بفرمایید:
گفت یک زخمی روی عورتم ایجاد شده که به صورت طبیعی فقط 2 روز طول میکشه که رفع بشه، ولی مشکل اینجاست که وقتی میرم دستشویی و بعد از ادرار استبراء(1)میکنم زخمش تازه میشه و دوباره اذیتش شروع میشه؛ شما میگید چیکار کنم؟
گفتم بنده خدا زودتر میگفتی این همه اذیت نمیشدی.
اولاً استبراء واجب نیست و مستحبه
دوماً اگه موجب ضرر شود جایز هم نخواهد بود واصلاً نباید انجام بدی.
امام خامنه ای(حفظه الله)
استبراء واجب نیست. و اگر موجب ضرر شود جایز هم نخواهد بود.(2)


پاورقی
1-عمل مستحبی است که مردها بعد از بیرون آمدن بول (ادرار) انجام می دهند بدین ترتیب که سه مرتبه با انگشت وسط (انگشت بزرگ) دست فاصله بین مقعد تا بیضه ها(خشتک) را فشار می دهند برای آسان تر شدن کار انگشت شصت بالای آلت قرار گیرد سپس سه مرتبه از بیضه ها تا سر آلت (حشفه) را فشار می دهند و آخر سه مرتبه هم سر آلت را فشار میدهند با این کار باقی‌مانده قطرات بول از آلت خارج می شود
2-استفتاءات، س91

  • محمد جواد

استبراء

نظرات  (۱)

  • علیرضا رحیمی
  • تشکر...

    ارسال نظر

    کاربران بیان میتوانند بدون نیاز به تأیید، نظرات خود را ارسال کنند.
    اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">