کانون فرهنگی و هنری وادی مقدس

طهارت نفس بر مبنای فطرت
  • ۰
  • ۰

فقط خدا


بدون تعارف باید عرض کنم که قاعده زندگی برای مؤمنین واقعی و انسان‌هایی با دل‌های خدایی در خیلی از موارد با بقیه مردم متفاوت است.
خیلی از مردم برای تشکیل خانواده، جلو بردن زندگی، پیدا کردن کار و حفظ موقعیت شغلی خود چه زحمت‌ها که نباید بکشند و چه دردسرهایی را که نباید تحمّل کنند و به چه کسانی که نباید رو بی اندازند.
در بعضی از موارد با صرف‌نظر از قسمت‌هایی که مورد تأیید پروردگار نیست، مؤمنین نیز در این سعی و تلاش برای تشکیل و حفظ خانواده با بقیه مردم مشترک‌اند و آن‌ها نیز باید برای زندگی دوندگی و تلاش کنند، ولی در بعضی از موارد هم است که حساب‌وکتاب مؤمنین با بقیه مردم متفاوت است.


در خیلی از موارد خداوند بدون قاعده و تنها به برکت تقوا و توکّلی که یک مؤمن در زندگی از خود نشان می‌دهد، به او روزی می‌رساند.
«وَ یَرْزُقْهُ مِنْ حَیْثُ لا یَحْتَسِبُ وَ مَنْ یَتَوَکَّلْ عَلَی اللَّهِ فَهُوَ حَسْبُهُ إِنَّ اللَّهَ بالِغُ أَمْرِهِ..»(1)
«و ازمسیری که خود او هم احتمالش را ندهد رزقش می‏دهد و کسی که بر خدا توکل کند خدا همه‌کاره‌اش می‏شود که خدا دستور خود را به انجام می‏رساند..»


در بعضی موارد هم اگر مؤمنی  فریب وسوسه‌های شیاطین را بخورد و بخواهد جا پای اهل دنیا بگذارد و مثل آن‌ها با رابطه و ضابطه و... سعی کند که کارش را جلو ببرد و زندگی کند و در خیال خودش دنبال پیشرفت باشد، خداوند نیز گوش او را خواهد گرفت و تنبیه خواهد کرد.
رسول اکرم(صلی‌الله علیه واله)
«قال اللّه تعالی:لَأُقَطِّعَنَّ أَمَلَ کُلِّ مُؤْمِنٍ أَمَّلَ‏ دُونِی‏ بِالْإِیَاس‏»(2)
«بدون شک امید هر مؤمنی که به غیر من امید ببندد را با مأیوس کردن او قطع میکنم»


پاورقی
1-سوره مبارکه الطلاق آیه3
2-صحیفة الإمام الرضا علیه السلام،ش28

  • محمد جواد

توکل

روزی بدون حساب

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

کاربران بیان میتوانند بدون نیاز به تأیید، نظرات خود را ارسال کنند.
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">