کانون فرهنگی و هنری وادی مقدس

طهارت نفس بر مبنای فطرت
  • ۰
  • ۰

کشتی توفیق کجاست؟



لنگـر حلـم تـو ای کشتـی توفیـق کجاسـت؟
کـه در ایـنa بـحر کـرم،غـرق گـنـاه آمـده ام(۱)

خدایا ...
در زندگی ام، هرگاه متکی به فکر  و مصلحت اندیشی خود بودم،مصائب و مشکلات بر من سخت شد...در زندگی درمانده شدم و اندوه بر من چیره شد...
من از آینده خود آگاهی ندارم، و در جهالت و نقص خود غرقم،پس چه بهتر که امور خود را به دست تو بسپارم، که خالق من هستی و از جز به جز وجودم آگاهی داری.
چگونه کارم را به تو واگذار مکنم،که تو مالک و پروردگار منی...
چگونه می توان اطمینان داشت که از انتخاب هایم در زندگی هیچ گونه اشتباه و خطایی سر نمی زند...
و این بار مثل همیشه ی همیشه،نیازمند آنم که زیر پر و بالم را بگیری و یاریم نمایی...
کارم را به تو واگذار می کنم،هر آنچه به صلاح من است ،پیش رویم قرار بده.

الهی توَلَّ مِنْ اَمْری ما اَنْتَ اَهـلُهُ،وَعدْ عَلَیَّ بِفَضْلِکَ عَلـی مُذنِبٍ قَد غَمَرَهُ جَهلُهُ.....
پروردگارا تدبیر امورم را آنطور که شایسته توست به انجام رسان،و فضل خود را بازگردان،به گنهکاری که غریقِ امواج جهالت است...(۲)
      _____________________________________

(۱)دیوان حافظ
(۲) مناجات شعبانیه/۷

نظرات  (۱)

  • علیرضا رحیمی
  • سلام... خسته نباشید🙋‍♂️

    پاسخ:
    سلام. ممنون

    ارسال نظر

    کاربران بیان میتوانند بدون نیاز به تأیید، نظرات خود را ارسال کنند.
    اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">